سید جواد احمدی اظهار کرد: در پی ابلاغ بخشنامه استرداد وجه بلیت
پروازهای داخلی و خارجی از سوی سازمان هواپیمایی کشوری، شرکتهای هواپیمایی
موظف هستند نسبت به استرداد وجه بلیت مسافران به دفاتر و شرکتهای خدمات
مسافرتی اقدام کنند.
این مقام مسئول افزود: به دنبال اقدامات نظارتی و بازرسیهای انجام شده
از سایتهای فروش بلیت هواپیما و نیز حسب شکواییهها و گزارشات شاکیان
خصوصی مشخص شد مسافران زیادی پروازهای خود را کنسل کردند و ضمن مراجعه به
دفاتر خدمات مسافرتی خواستار عودت وجه بلیت خود شدهاند. اما به نظر میرسد
که آژانسهای مسافرتی برخی شرکتها از این کار خودداری کرده و برای لغو
بلیت سفرها از مردم جریمه دریافت میکنند که این امر موجب نارضایتی مسافران
و سردرگمی آنها شده است.
احمدی در این باره متذکر شد که با توجه به شرایط به وجود آمده پس از
انتشار ویروس کرونا و جلوگیری از التهاب بازار و تبعات بعدی آن، این
شرکتها موظفند نسبت به استرداد وجه بلیت به دفاتر و شرکتهای خدمات
مسافرتی در اسرع وقت اقدام کنند.
طبق اعلام سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، معاون این سازمان
تاکید کرد که رعایت دقیق بخشنامه استرداد وجه بلیت از سوی تمامی آژانسهای
مذکور الزامی است و تحت هیچ شرایطی دفاتر اجازه کسر جریمه از مسافران را
ندارند.
معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت در پایان خاطر نشان کرد:
بازرسی از دفاتر خدمات مسافرت هوایی همچنان ادامه دارد و مردم میتوانند در
صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه، مراتب را از طریق تلفن 124 به
شکایات مردمی سازمانهای صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور اعلام کنند یا در
سایت سازمان هواپیمایی کشوری بخش شکایات، موضوع را درج کنند و مطمئن باشند
بدون اغماض با شرکتها یا آژانسهای متخلف برخورد و پول مسافران به آنها
برگردانده خواهد شد.
انتهای پیام