رئیس سازمان پزشکی قانونی
روابط عمومی هانباید به ابزاری لوکس و تبلیغاتی تبدیل شوند
پنجشنبه 1 خرداد 1399 - 12:29:02
مرکزاطلاع رسانی قوه قضاییه

تاج پرس/تهران
به گزارش اداره کل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، دکتر عباس مسجدی آرانی در نشست مشترک با مدیران کل و مسوولین روابط عمومی استان ها که به مناسبت روز و هفته ارتباطات از طریق ویدئوکنفرانس برگزار شد، با بیان اینکه روابط عمومی تعیین کننده اهداف سازمانی و ویترین یک مجموعه است، افزود: روابط عمومی اولین جایی است که هر فرد چه درون و چه بیرون سازمان برای بیان نظرات و یا مشکلات خود به آن مراجعه می کند و همین رصد و بررسی نظرات به روابط عمومی کمک می کند که مشخص کند سازمان در چه جایگاه و وضعیتی قرار دارد.

 

وی با اشاره به مهمترین وظایف روابط عمومی ها تصریح کرد: از جمله وظایف روابط عمومی بیان ظرفیت های مجموعه است، پزشکی قانونی یک سازمان خدماتی تخصصی است که متاسفانه با وجود تمام تلاش ها و زحمات چند دهه گذشته هنوز در افکار عمومی و حتی بعضاً نخبگان مترادف با کالبدگشایی و تشریح شناخته می شود در حالی که این خدمت تنها 5 درصد وظایف سازمان را در بر می گیرد.

 

دکتر مسجدی ادامه داد: هرچند تشریح و کالبدگشایی از مهمترین و تخصصی ترین خدمات سازمان است اما اینکه جامعه پزشکی قانونی را تنها با این وظیفه شناخته شود و دیگر خدمات و ظرفیت های سازمان ناشناخته بماند قابل قبول نیست. بنابراین معرفی درست ظرفیت ها و خدمات سازمان وظیفه ای است که باید توسط روابط عمومی انجام شود.

 

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور روابط عمومی را حافظ منافع سازمان و مردم برشمرد و اظهار داشت: روابط عمومی از یک سو با مردم و از سوی دیگر با مدیران و کارکنان سازمان در ارتباط است بنابراین روابط عمومی می تواند با انتقال نظرات و بازخوردهای مردمی به مجموعه خط بدهد و با تقویت این ارتباط دو سویه زمینه پیشرفت بیشتر سازمان را فراهم کند.

 

دکتر مسجدی با تأکید بر اینکه گاه رسانه ها در بیان اخبار بزرگنمایی و یا کوچک نمایی می کنند، افزود: از وظایف اصلی روابط عمومی آن است که اقدامات ارزشمند سازمان را به خوبی منتقل کند، گاهی دادن اطلاعات درست به مردم و تنویر افکار جایگاه سازمان را ارتقا می دهد و نگرش ها را اصلاح می کند ضمن آنکه سازمان نیز متناسب با نیازها برنامه تولید خواهد کرد.

 

وی معرفی دستاوردها و فعالیت های علمی سازمان (با توجه به تلاش دشمنان برای ناکارآمدی جلوه دادن دستاوردهای کشور)، ایجاد نگاه مثبت نسبت به سازمان، بهره‌گیری از فناوری ها و ابزارهای نوین روابط عمومی و افکارسنجی و احصا مشکلات را از دیگر وظایف روابط عمومی ها در سازمان عنوان و بر کاربرد هنر در روابط عمومی تأکیدکرد.

 

دکتر مسجدی در بخش دیگری از سخنان خود به اهمیت روابط عمومی و ارتباطات و نفوذ در افکار عمومی اشاره کرد و گفت: روابط عمومی و ارتباطات امروز یکی از با اهمیت ترین ابزارهای اداره کشورهاست به این مفهوم که امروز در دنیا یک کشور جعلی با ارتکاب انواع جنایت ها و رفتارهای وحشیانه به دلیل همین تبلیغات رسانه ای از سردمداران حقوق بشر محسوب و در صدر اخبار به عنوان کشوری خوب معرفی می شود.

 

رییس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین به موضوع بیماری کرونا که مبتلابه جهان امروز است، اشاره کرد و یادآور شد: به عنوان نمونه در این موضوع باید به جانفشانی ها و خدمات ارزنده کادر پزشکی به زبان هنر اشاره شود و این کار روابط عمومی است که به زبان هنر این خدمات را بیان کنند تا ماندگار بماند و تلاش و جانفشانی آنان به درستی در جامعه منعکس شود.


http://tajpress.ir/fa/News/3398/روابط-عمومی-هانباید-به-ابزاری-لوکس-و-تبلیغاتی-تبدیل-شوند
بستن   چاپ