سرپرست مخابرات منطقه یزد:
سامانه 118 یزد کشوری می‌شود
دوشنبه 6 مرداد 1399 - 13:18:49
خبرنگار : فرخنده تاج آبادی
تاج پرس /یزد

زارع گفت: با اتصال سامانه راهنمای تلفن 118 استان به سیستم کشوری، صف‌های انتظار کاهش یافته و دسترسی سریعتر به شماره‌ها با راه اندازی اپلیکشن کاربردی این سامانه تا پایان امسال محقق می‌شود.

وی افزود: سیستم پاسخگویی شماره 118 طی چند ماه اخیر به سیستمی کشوری تبدیل شده و به طور مستقیم به پرونده سازمان‌ها و ادارات متصل خواهد شد به نحوی که شماره‎های اعلام شده به شماره موجود در پرونده افراد حقیقی و حقوقی بستگی دارد.

سرپرست مخابرات منطقه یزد با بیان این که مکاتباتی با سازمان‌ها و ادارات به منظور بروز شدن و اعلام شماره‌های پاسخگو انجام شده است، تصریح کرد: بعضی از شماره‌ها که در حال حاضر توسط 118 به مخاطبان اعلام می‌شوند از سوی ادارات پاسخگو نیستند یا ممکن است دچار تغییر و تحول شده باشند، به همین منظور طی مکاتبات با دستگاه‌ها خواستار اعلام شماره‌های پاسخگو شدیم.

زارع یزد را دومین استان کشور پس از تهران در پیوستن به سیستم سراسری 118 اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود هفت استان کشور در این خصوص اقدام کرده اند و مابقی استان‌ها نیز متناسب با زیرساخت‌های موجود در حال اضافه شدن هستند.

وی در مورد مزایای متعدد کشوری شدن سیستم پاسخگویی 118، گفت: یکی از مهمترین مزایای این مهم، امکان استفاده از اپلیکیشن کاربردی برای جست و جوی شماره‌ها و دسترسی به اطلاعات است که امیدواریم با پیگیری‌های شرکت مخابرات ایران شاهد بهره‌برداری از این مزیت تا پایان امسال باشیم.

زارع امکان استفاده از شماره‌های همراه افراد سرشناس و شاخص بنا به درخواست خود متقاضیان را یکی از دیگر مزایای سراسری شدن سیستم 118 دانست و گفت: شماره موبایل افرادی با فعالیت‌های غیرشخصی و اقتصادی بنا به درخواستشان در این سامانه بارگذاری خواهد شد که این مهم نیز با پیگیری‌های مخابرات استان و تکمیل اطلاعات در شش ماهه دوم سال تکمیل می‌شود.

وی در مورد طولانی شدن زمان انتظار برای پاسخگویی اپراتور‌های 118 در استان نیز اظهار کرد: زمان انتظار برای پاسخگویی از 100 ثانیه به کمتر از 50 ثانیه در ساعت ترافیک تماس و به کمتر از 30 ثانیه درساعات عادی رسیده است که این زمان در حال نزدیک شدن به نرم زمان انتظار یعنی حدود 10 تا 12 ثانیه در برخی از ساعات شبانه روز است.

سرپرست مخابرات منطقه یزد یکی از دلایل طولانی شدن زمان انتظار پاسخگویی در 118 یزد را بالا بودن تعداد تماس‌های غیرضروری اعلام کرد و گفت: در حال حاضر حدود 10 درصد از تماس‌ها، غیرمرتبط با فعالیت 118 است و بخشی از این موارد نیز متعلق به متقاضیانی است که شمار‌های درخواستی آن‌ها در سیستم وجود ندارد که زمانی از انتظار را به خود اختصاص می‌دهند.

زارع ادامه داد: از طرفی تعدادی از این افراد نیز بار‌ها یک شماره را تقاضا می‌کنند، در صورتی کاهش این موارد می‌تواند زمان انتظار دیگر متقاضیان را کاهش دهد.

وی متوسط روزانه 45 هزار تماس با 118 استان را یادآور شد و گفت: متوسط تعداد تماس‌های یزدی‌ها با 118 در هر ماه به حدود یک میلیون و 200 هزار تماس می‌رسد که در ماه‌هایی مانند تیرماه، این تعداد بیشتر و در ماه‌هایی مانند فروردین و مهر ماه این رقم کمتر از متوسط ماهانه است.

زارع در پایان با اشاره به فعالیت دو تا 45 نفر در بازه‌های زمانی مختلف روز در سامانه 118 استان، ابراز امیدواری کرد با راه اندازی و فعالیت اپلیکیشن این سامانه شاهد کاهش هزینه‌های این بخش و نیز صف انتظار متقاضیان پاسخگویی از این سامانه باشیم و خدمات ارائه شده هم به بالاترین سطح ممکن ارتقا یابد.

http://tajpress.ir/fa/News/5198/سامانه-118-یزد-کشوری-می‌شود
بستن   چاپ