مقصود اسعدی سامانی در
گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر پروازهای خارجی ایرلاینهای
ایرانی به 20 مقصد افزایش یافته است و از 12 مهر ماه نیز پروازهای آلمان
(تهران-فرانکفورت) از سر گرفته میشود. البته مذاکرات بسیاری از سوی
ایرلاینها و مسئولان هواپیمایی ایران با کشورهای مختلف در حال انجام است و
در آینده تعداد کشورهایی که پروازهای مسافری از ایران از سر گرفته میشود،
افزایش خواهد یافت.
وی درباره اینکه چرا قیمت بلیت هواپیما در پروازهای خارجی مانند ترکیه
بالاست و فاصله زیادی با یکدیگر دارد، افزود: به محض اینکه شرکتهای
هواپیمایی ایرانی در مسیر پروازی تهران-استانبول وارد شدند، قیمت پروازهای
این مسیر که پیش از این توسط ایرلاینهایی مانند قطر ایرویز به 60 میلیون
تومان رسیده بود، کاهش یافته و به 24 میلیون تومان رسید و هم اکنون نیز این
سیر نزولی قیمتها تا متعادل شدن آن ادامه دارد.
دبیر انجمن شرکتهای هواپیمایی ادامه داد: هر قدر تعداد ایرلاینهای
داخلی در مسیرهای پروازی خارجی مانند ترکیه بیشتر شود و تعداد پروازها نیز
افزایش یابد، مسلما قیمت بلیت هواپیما نیز کاهش خواهد یافت و مسلما میتوان
گفت که قیمت بلیتها اینگونه نخواهد ماند.
مقصود اسعدی سامانی در پاسخ به سوال دیگری درباره اینکه چرا پایه و اساس
مشخصی برای تعیین قیمت در پروازهای خراجی وجود ندارد و آیا نمیتوان برای
آنها روشی بر اساس نوع پروازها و سرویسهایی که ایرلاینها ارائه
میدهند مشخص کرد؟ گفت: بازار بلیت هواپیما در پروازهای داخلی و خارجی
کاملا رقابتی است و در ادامه شاهد به تعادل رسیدن قیمتها خواهیم بود چرا
که هر قدر عرضه بلیت از سوی ایرلاینهای مختلف بیشتر شود، قیمت بلیت نیز
کمتر میشود.
انتهای پیام