آخرین مطالب

در سالی که گذشت؛

شرکت‌های بیمه در یزد چقدر خسارت پرداخت کردند؟ گزارش - اقتصادی - حقوق وقوانین شهروندی - فرهنگی واجتماعی

شرکت‌های بیمه در یزد چقدر خسارت پرداخت کردند؟

  بزرگنمایی:
میزان خسارت پرداختی از سوی شرکت‌های بیمه در استان یزد به مردم دارالعباده در سال ۱۴۰۲، تقریباً ۲۰ هزار میلیارد ریال بوده که نسبت به سال ۱۴۰۱، بیش از ۵۳ درصد رشد داشته است.

به گزارش  تاج پرس/یزد
به نقل ازیزدرسا؛شرکت‌های بیمه نقش مهمی در اقتصاد و جامعه دارند. این شرکت‌ها به منظور مدیریت ریسک و ارائه حفاظت مالی به افراد و کسب‌وکارها تشکیل شده‌اند. شرکت‌های بیمه به افراد و سازمان‌ها کمک می‌کنند تا ریسک‌های مالی ناشی از حوادث غیرمترقبه را مدیریت کنند و آن‌ها با ارائه پوشش‌های بیمه‌ای، از مشتریان در برابر خسارات مالی ناشی از حوادث مختلف محافظت می‌کنند.

مردم استان یزد در سال 1402 بیش از 28 هزار میلیارد ریال حق بیمه به شرکت‌های بیمه در استان یزد شامل شرکت‌های ایران، آسیا، البرز، دی، سامان، معلم، دانا، نوین، کارآفرین و سینا، پرداخت کردند که این میزان پرداختی نسبت به سال 1401 نزدیک به 25 درصد افزایش داشته است.

براین اساس میزان خسارت پرداختی از سوی شرکت‌های بیمه در استان یزد به مردم دارالعباده در سال 1402، تقریباً 20 هزار میلیارد ریال بوده است که نسبت به سال 1401، بیش از 53 درصد افزایش را نشان می‌دهد که با توجه به افزایش مبلغ پرداختی مردم، به نظر می رسد شرکت های بیمه نیز به شکل قابل توجهی در سطح استان یزد میزان بیشتری خسارت پرداخت کرده اند.
*یزدی‌ها 20 درصد بیشتر از پارسال پول بیمه پرداخت کردند

با توجه به شاخص‌های تعریف شده حق بیمه سرانه و به عبارتی مبلغی که هر بیمه‌گذار در استان یزد در ازای دریافت خدمات و پوشش بیمه به صورت سالانه در سال 1402 به شرکت‌های بیمه پرداخت کرده است، بیش از 21 میلیون و 600 هزار ریال بوده که نسبت به سال 1401 افزایش 20 درصدی داشته است.

یکی از مهم‌ترین شاخص‌های عملکرد صنعت بیمه، نسبت خسارت است که بیمه مرکزی بخشی از گزارش خود را به بررسی این شاخص اختصاص داده است. نسبت خسارت که از تقسیم کل خسارت‌های پرداختی به حق بیمه‌های دریافتی به دست می‌آید، نشان می‌دهد چه میزان از حق بیمه‌‌‌های دریافتی، در قالب خسارت به بیمه‌‌‌گذاران برگشت داده‌‌‌ شده یا خواهد شد.

شرکت‌های بیمه در استان یزد در سال 1402 نزدیک به 76 درصد از حق بیمه دریافتی از مردم بابت خسارت بیمه شاخص ثالث را بابت خسارتی که از این ناحیه مردم یزد دیده‌اند پرداخت کرده است که این میزان پرداختی نسبت به سال 1401، با افزایش تقریباً 10 درصدی روبرو بوده است که در این زمینه نیز شرکت های بیمه مستقر در استان یزد بالاتر از متوسط کشوری عمل کرده اند.

همچنین میزان پرداخت خسارت بیمه بدنه اتومبیل توسط شرکت‌های بیمه در استان یزد در سال 1402، بیش از 73 درصد از بیمه دریافتی از یزدی‌ها برای این امر بوده است که نسبت به سال 1401، تقریباً 8 درصد افزایش داشته است.

*شرکت‌های بیمه 33 درصد بیشتر از پارسال پول درمان به مردم پرداخت کردند
شرکت‌های بیمه در استان یزد در حوزه درمان نیز نزدیک به 86 درصد از حق بیمه دریافتی بابت درمان را در سال 1402 به مردم بازگردانده‌اند که این میزان پرداختی نسبت به سال قبل از آن با رشد نزدیک به 33 درصدی همراه بوده است.

 

بیمه آتش‌سوزی یکی دیگر از انواع بیمه‌نامه‌های اموال است که خسارت‌های مالی ناشی از آتش‌سوزی را به عهده می‌گیرد و در آن شرکت بیمه‌گر متعهد می‌شود که به ازای دریافت حق بیمه، زیان‌های مالی وارد شده به اموال و دارایی‌های منقول و غیرمنقول بیمه‌گزار را تا سقف تعهداتش جبران نماید که در این خصوص مردم استان یزد 76 درصد کمتر از حق بیمه پرداختی خود در سال 1402 متحمل خسارت آتش‌سوزی شدند و شرکت‌های بیمه تقریباً 24 درصد از حق بیمه دریافتی از بیمه‌گذاران یزدی در این زمینه را، خسارت پرداخت کردند که این میزان نسبت به سال قبل با کاهش بیش از 2 درصدی نسبت به سال 1401 روبرو بوده است.

 

برخی افراد جامعه با توجه به شغل و حرفه خود، مسئولیت‌های مختلفی برعهده دارند که در صورت عدم رعایت آن‌ها، با مشکلات حقوقی و قانونی بسیار زیادی روبه‌رو خواهند شد. بیمه مسئولیت یکی از انواع بیمه است که از سوی شرکت‌های بیمه‌گر در اختیار افراد جامعه قرار گرفته و مسئولیت‌های این چنینی را تحت پوشش قرار می‌دهد در سال 1402، شرکت‌های بیمه در استان یزد، 47.5 درصد از حق بیمه دریافتی از مردم استان در حوزه مسئولیت را به توجه به خسارت‌هایی که بیمه‌گذاران در این زمینه متحمل شده‌اند به آن‌ها پرداخت کرده‌اند که این میزان نسبت به سال قبل از آن 9.5 درصد رشد داشته است.

بیمه زندگی، پوشش مالی در صورت فوت بیمه‌گذار است که می‌تواند به خانواده یا ذینفعان پرداخت شود که در این زمینه 47 درصد از حق بیمه دریافتی بابت بیمه زندگی در سال 1402 از مردم استان یزد، به خانواده‌ها و ذینفعان بیمه‌گذاران مرحوم در یزد پرداخت شده است که این میزان پرداختی نسبت به سال گذشته تقریباً 9 درصد کاهش داشته است.

بیمه مهندسی کلیه افرادی که در طرح های زیربنایی، عمرانی و صنعتی مشغول هستند اعم از صاحب‌کاران، پیمان‌کاران و مهندسان مشاور را در برابر حوادث مختلف پوشش می‌دهد، در این زمینه نیز شرکت‌های بیمه در استان یزد در سال 1402، تنها 5.5 درصد از حق بیمه دریافتی مهندسی در استان را به عنوان خسارت در این حوزه به بیمه‌گذاران پرداخت کرده‌اند که نشان می‌دهد خسارت‌های حوزه مهندسی در استان یزد بسیار پایین بوده و براساس این گزارش خسارت پرداختی در این حوزه 8 درصد نسبت به سال 1401، کاهش داده است.

بیمه باربری یا بیمه حمل و نقل قراردادی است بین شرکت حمل‌و‌نقل و صاحب کالا با بیمه‌گر که به موجب آن، بیمه‌گر متعهد می‌شود تا در ازای دریافت مبلغی از طرف بیمه‌گزار، در صورت وارد شدن خسارت به اموال و افراد ثالث، خسارت‌ها را جبران کند، در این زمینه نیز شرکت‌های بیمه استان یزد بیش از 23 درصد از حق بیمه دریافتی در این زمینه را با عنوان خسارت به بیمه‌گذاران پرداخت کردند که این درصد پرداخت خسارت نسبت به سال گذشته 12 درصد افزایش داشته است.

بیمه حوادث سرنشین و بیمه حوادث نیز از انواع دیگر بیمه است که میزان خسارت پرداخت شده نسبت به حق بیمه دریافتی در این زمینه‌ها در سال 1402، به ترتیب توسط شرکت‌های بیمه در استان یزد تقریباً 48 درصد و 13 درصد بوده که نسبت به سال 1401 به ترتیب با کاهش 6.5 درصدی و 2 درصدی روبرو بوده است و نشان می‌دهد مردم استان یزد در زمینه این حوادث در سال گذشته با خسارت کم‌تری مواجه شده‌اند.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

صنعت سینما زبان گفت‌وگو و وفاق میان نخبگان، مردم و نظام حکمرانی است

نتایج نظرسنجی «دنیای‌اقتصاد» از 75 صاحب‌نظر بازار سرمایه بررسی شد

تقدیر از دبیر شورای اقامه نماز شرکت آب و فاضلاب استان یزد

کسب رتبه نخست استان یزد در صدور اسناد مالکیت موقوفات

حضور اورژانس درصحنه‌ی حوادث باعث آرامش مردم می‌شود

چه نوع غذاهایی برای 50ساله هاخوب است

برندگان لاتاری خودروچه کسانی هستند؟

خسارتهای استفاده از آسانسورغیراستاندارد، متوجه مالک ساختمان است

ملت ایران با صبر و آزادگی جانبازان خود را به قله‌های عزت برسانند

نگاهی به تاریخچه ی جنگ های بشر وآرمان صلح جهانی

تعاونی‌ها زایشگاه تفکر نوین درعرصه های اندیشه وعملیات هستند

پیگیری جدی پروژه‌های نهضت ملی مسکن در دستور کار بنیاد مسکن استان یزد

کنترل آفات و بیماری‌هابا مشاور گیاه‌پزشکی سازمان طبق برنامه زمان‌بندی شده

عالیه قوامی دبیر بیست‌وششمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون شد

تولید 30 میلیون نشاء در بزرگترین واحد مکانیزه یزد

ازخروج 5 چاه کشاورزی دیگر از لیست خاموشی خبرداد

یزد در مسیر قطعه سازی و ماشین سازی

در سال تحصیلی 1403-1402 بیش از دو هزار و پانصد نفر از بی سوادان استان یزد با سواد شدند

اهمیت تلاش های بیشتر برای سوادآموزی و رساندن کشور به نیازهای حداقلی

میزبانی شهر یزد افتخار بزرگی در سطح بین‌المللی است

امیدواریم شاهد مسابقات درخوری در استان یزد باشیم

اطلاعیه صندوق اعتباری هنر در خصوص زمان ثبت نام بیمه درمان تکمیلی سال 1403

آیین نامه جدید عوارض از مسافران پرواز‌های خارجی + جزئیات

اصلاحیه «دستورالعمل اجرایی نحوه امهال مطالبات مؤسسات اعتباری» ابلاغ شد+ جزئیات

فداکاران محلی پیشتاز خط مقدم آتش درجنگل باغ معدن شهرستان خاتم(هرات)

دانشگاه یزد در رشته سیاست‌گذاری ‌اجتماعی دانشجو می‌پذیرد

شرکت‌های بیمه در یزد چقدر خسارت پرداخت کردند؟

پیشرفت پروژه مخزن 10 هزار متر مکعبی دربید

عملیات پلیس یزد در کویر در چند سال اخیر بی نظیر بود

عزاداری نیروهای مسلح یزد در سوگ پیامبر اکرم و دو سبط گرامیشان

بهره برداری از 26 پروژه‌ شهرستان خاتم (هرات)در هفته دولت

لزوم معرفی اقدامات زیست محیطی به عنوان الگویی برای صنایع

یافته‌های باستان‌شناسی به عنوان یزددر سپیده دمان تاریخ

فعالیتهای اوقاف در حوزه های فرهنگی و اقتصادی در خصوص رفع مشکلات

افتتاح پروژه‌های عمرانی بخش مرکزی بهاباد

قیمت مسکن درپرندوپردیس

جدول لیگ برتر ایران بعد از شکست استقلال تهران

نمره ی مهدی طارمی، دربازی FC25

شرایط اورژانسی مسکن / پیش‌بینی انبوه‌سازان از وضعیت مسکن در دولت پزشکیان

انتصاب چهارمین زن در کابینه پزشکیان

یک اهل سنت به سمت معاون توسعه روستایی و مناطق محروم کشورمصوب شد

هیئت دولت چهاردهم درمحضر رهبر انقلاب

رهبرمعظم انقلاب اسلامی :کارزار جبهه حسینی با جبهه یزیدی تمام‌ نشدنی است

باغی امیدبخش برای دورهمی سالمندان یزدی

برگزاری دوره آموزشی ایمنی آب ومدیریت بحران

انواع سبک های معماری در طراحی ویلا

بهترین شهرهای جهان برای زندگی جوانان

رتبه دوم استان یزد در کمترین نرخ بیکاری مردان کشور/ برنامه آمایش شهرستان‌های استان در حال تدوین است

کیش؛ میزبان رقابت‌های جهانی بدنسازی

لیست خودروهای وارداتی جانبازان + قیمت