آخرین مطالب

مدیرکل تعزیرات سازمان حمایت به ایسنا خبر داد:

نان، میوه، سبزیجات و محصولات سایپا؛ در صدر شکایت‌های مردمی استخدامی - اقتصادی - حقوقی و قضایی - بانک قوانین ومقررات کسب و کار

نان، میوه، سبزیجات و محصولات سایپا؛ در صدر شکایت‌های مردمی

  بزرگنمایی:
مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: نان، میوه، سبزیجات و محصولات سایپا به ترتیب بیشترین سهم شکایات را براساس نوع خدمات به خود اختصاص داده‌اند.

تاج پرس به نقل ازایسنا،غلامرضاصارمیان از افزایش برگزاری گشت‌های مشترک با همراهی دستگاه‌های نظارتی در سطح کشور برای بررسی وضعیت بازار و برخورد با متخلفان خبر داد و گفت: طبق هماهنگی صورت گرفته با دستگاه‌هایی همچون وزارت جهاد کشاورزی، اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری، اتاق اصناف و اتحادیه‌ها، در شهریور ماه امسال 9 هزار و 446 گشت مشترک انجام گرفته که منجر به تشکیل چهار هزار و 39 پرونده تخلف به ارزش حدود 1500 میلیارد ریال شده است که به شکایت مردم در زمینه‌های مختلف رسیدگی و پس از بررسی با متخلفان برخورد می‌شود. این عدد نسبت به مدت مشابه سال قبل که تعداد گشت‌های مشترک  8 هزار و 139 گشت مشترک بوده، حدود 16 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در راستای نظم‌دهی و انسجام بیشتر به فرایند تنظیم بازار، اصلاح نظام توزیع و نظارت بر واحدهای توزیعی، تولیدی و خدماتی، بازرسی‌های مستمر توسط اکیپ‌های بازرسی و نظارت در ادارات صنعت، معدن و تجارت استان‌ها انجام می‌شود.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در ادامه، با اشاره به آخرین آمارگیری انجام شده در شهریور ماه سال جاری و مقایسه شکایات و عملکرد سازمان حمایت نسبت به شهریور ماه سال گذشته، اظهار کرد: در این بازه زمانی در مجموع 18 هزار و 649 فقره شکایت مردمی در خصوص تخلفات صنفی و غیر صنفی از طریق تلفن 124 ستاد خبری استان‌ها در بخش کالا و خدمات دریافت و مورد رسیدگی قرار گرفته که نسبت به مدت مشابه سال قبل، حدود 28 درصد کاهش داشته که نشان دهنده حرکت به سمت ثبات بیشتر در بازار است. از این تعداد 66 درصد شکایات مورد رسیدگی قرار گرفته است و 34 درصد باقیمانده نیازمند اظهارنظر کارشناسی و یا استعلام حقوقی از مراجع ذیربط است.

به گفته این مقام مسئول نان، میوه، سبزیجات و محصولات سایپا و همچنین رستوران‌های غذاخوری و پارکینگ شهری به ترتیب بیشترین سهم شکایات را براساس نوع خدمات به خود اختصاص داده‌اند. گرانفروشی و تقلب نیز در صدر عناوین تخلف گزارش‌های دریافتی قرار گرفته است.

مدیرکل امور حقوقی و تعزیرات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، همچنین درباره تعداد پرونده‌هایی که به مصالحه قبل از شکایات ختم شدند، گفت: از مجموع شکایات رسیدگی شده که منجر به تخلف شدند، 547 مورد از شکایات با براورد ارزش بیش از 17 میلیارد ریال در کارگروه‌های رسیدگی استانی منجر به مصالحه و جلب رضایت شاکیان شده و به تبع از تشکیل و ارجاع پرونده اجتناب شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد که شهروندان می‌توانند با مشاهده هرگونه تخلف اقتصادی از قبیل گران‌فروشی، کم فروشی، تقلب، عدم درج قیمت، عدم صدور فاکتور و سایر تخلفات اقتصادی از طریق سامانه 124 و یا با مراجعه به سامانه اطلاع‌رسانی قیمت (124.ir) از طریق سایت و اپلیکیشن آپ و تنظیم شکایت، مسئولان ذیربط را در جریان قرار داده تا در صورت احراز شکایت در قالب قوانین حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان، نظام صنفی یا تعزیرات حکومتی، رسیدگی لازم انجام و با متخلفان برخورد شود


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

صبحی با نشاط با ورزش وطرح گامیران

تکریم و معارفه مدیران استاندارد یزد انجام شد

مبادلات رسمی بازار آب یزد آغاز شد

آغاز ثبت نام تکمیل ظرفیت پذیرش بر اساس سوابق تحصیلی در دانشگاه آزاد اسلامی یزد

در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی، دوره‌هایی برای سواد آموزان طراحی و برنامه ریزی شده است

آغاز طرح فروش جدید ایران‌خودرو

ارائه 70 درصد از آموزش‌های عملی و 30 درصد آموزش‌های تئوری در راستای تربیت افراد متخصص، ماهر

نقشه تعطیلی استان‌ها در روز شنبه 22 دی + عکس

امروز حراج سکه برگزار می‌شود

مبلغ احتمالی عیدی بازنشستگان در 1403 مشخص شد + زمان واریز

مجموعا پنج مرکز یادگیری محلی نهضت سواد موزی در استان دایر است

تقویت و بهره‌گیری از ظرفیت سازمان‌های غیردولتی و تشکل‌های اجتماعی همسو رویکرد مهم بهزیستی است

چه شرکت‌های مجاز به فروش آنلاین طلاهستند؟

الگوی استفاده اینزاگی از طارمی+ زندگی دوباره طارمی

عزم جدی پلیس برای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در تمامی محلات یزد

پایان بن‌بست خیابان موعود پس از یک دهه انتظار

طرح فاضلاب شهری یزد در انتظار تامین اعتبار

جدیدترین فناوری‌ها در صنعت پلاستیک و ماشین‌آلات بسته‌بندی

ثبت بالغ بر 70درصد از تعهد اشتغال استان در سامانه ملی رصد اشتغال

یکی از معاونان پژوهش و فناوری برتر 1403 دانشگاه آزاد اسلامی شد

پایتخت جدید ایران/ مکران کجاست؟ +فیلم

روش برخورداری از خدمات درمانی- تشخیصی مراکز طرف قرارداد بیمه صندوق اعتباری هنر

پیشرفت ناحیه صنعتی خاتم با اعتبار 340 میلیارد ریال

نقش مقنی های یزدی در دوران دفاع مقدس

بانک قرض الحسنه مهر ایران جزو بانک‌های سودآور کشور است

اجرای طرح رینگ شهری آبرسانی شهر یزد با پیشرفت90 درصدی

افزایش اضافه‌کار پرستاران از چه زمانی اجرا می‌شود؟

خبر خوش سازمان تامین اجتماعی

سازمان هواشناسی هشدار داد/ برف و باران در 27 استان

هدیه عجیب تسلا، مناسب کریسمس 2024 + عکس

الزام به شفاف‌سازی مکاتبات اداری در وزارت فرهنگ/ انتشار نامه‌های عمومی ظرف 48 ساعت

آغاز اعطای تسهیلات حمایتی به کسب‌وکارهای فرهنگی و خلاق

توافق 11 بندی گمرکات ایران و آذربایجان

ورزشگاه آزادی فردا رسما بازگشایی می‌شود

فوری؛ به دستور فیفا، اتاق وی ای آر تعطیل می شود/ قوانین جدید استفاده از کمک داور ویدیویی

مهدی طارمی در اینتر ماندنی شد

لیست بیمه شدگان فعال بیمه تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر

آشنایی خبرنگاران و اطلاع‌رسانی مناسب به مردم از فعالیت‌های صورت‌گرفته توسط شهرداری

پیام ،عکس وشعربرای تبریک روزمادرروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)

جدول لیگ برتر بعد از شکست پرسپولیس در برابر مس رفسنجان

جزئیات تغییر ساعت کاری کارکنان تهران اعلام شد

تاریخ‌سازی پسران هاکی ایران در جهان+ اسامی

جدول لیگ برتر بعد از تساوی استقلال در برابر آلومینیوم

اولین گردهمایی کشوری اندیشکده ها و اندیشمندان در استان یزد

قنات قدیمی ترین مدل حکمرانی در سیستم های حاکمیتی ایران بوده است

شهروندان و همکاران صنعت آب را به مشارکت در پویش(دو درجه کمتر)دعوت کرد

کسب رده موفق توسط نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد

نقش آفرینی ثبت احوال در تصمیم گیری های کلان با هشدارهای جمعیتی و ارائه آمارهای تحلیلی

هدف اصلی سازمان بهبودشبکه حمل و نقل شهری وگسترش ناوگان است

استان یزدرتبه اول کشوری را به لحاظ طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری دارد