بزرگنمایی:
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات از تعیین تعرفه ۲۵۰ خدمت دستگاههای اجرایی و ابلاغ آن به دفاتر پیشخوان خدمات دولت و ICT روستایی خبر داد.
تاج پرس
دفاتر پیشخوان خدمات دولت
در راستای اجرایی شدن دولت الکترونیک، تسهیل ارایه خدمات الکترونیک به
مردم و کاهش فساد در دستگاههای اداری راهاندازی شدند. تمام دستگاههای
اجرایی دولتی نیز موظف شدند تا خدمات الکترونیکی خود را به این دفاتر
واگذار کنند. رگولاتوری نیز سامانه رتبهبندی دفاتر پیشخوان را راهاندازی
کرد با این هدف که با استفاده از آن میتوان از حقوق دفاتر دفاع کرده
و جلوی رانت و اعمال سلیقه شخصی در واگذاری خدمات به دفاتر را گرفت.
در این راستا به نقل از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، شهرام
حیشاد، با بیان اینکه این خدمات از سازمان امور اداری و استخدامی کشور،
شناسه خدمت دریافت کردهاند، گفت: از بین 250 خدمت ابلاغشده، تعرفه 129
خدمت از سوی کارگروه تنظیم بازار سازمان حمایت از حقوق مصرفکننده و تعرفه
سایر خدمات نیز از سوی رگولاتوری و براساس مصوبه 284 کمیسیون تنظیم مقررات
ارتباطات تعیین شده است.
مدیرکل دفتر نظارت بر خدمات پستی و دفاتر پیشخوان خدمات اظهار کرد:
براساس مصوبه 289 کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، از این پس، توزیع خدمات
در بین دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی براساس نتایج ارزیابی و رتبهبندی
الکترونیکی این دفاتر در رگولاتوری انجام میشود.
وی درباره دستهبندی و توزیع خدمات از سوی دستگاهها تصریح کرد: برخی از
دستگاهها برای خدمات خود دستهبندی A,B,C یا طلایی، برنزی و نقرهای
دارند و براساس معیارهای خاصی این خدمات را در بین دفاتر پیشخوان دولت
توزیع میکنند. ما در حال مذاکره با دستگاههای مختلف هستیم تا معیارهای
رتبهبندیشان را با شاخصهای ارزیابی و رتبهبندی رگولاتوری یکسان کنند و
براساس نتایج حاصل از این رتبهبندی، خدمات در بین دفاتر پیشخوان و ICT
روستایی توزیع و به مردم ارایه شود.
به گزارش تاج پرس تعرفه خدمات قابل ارایه دستگاههای اجرایی در دفاتر پیشخوان را در اینجا میتوانید مشاهده کنید.
انتهای پیام
- شنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸:۴۳
- ۴۰۰ بازدید
- منبع: ایسنا