آخرین مطالب

اصول کارآفرینی وراه اندازی کسب وکار کارآفرینان وکارآفرینی

  بزرگنمایی:
با استفاده از راهکارهای مناسب ذیل می توان کسب و کار راه اندازی کرد.

تاج پرس/علیرضاتاج آبادی /مشاورکسب وکار


اصول راه اندازی یک کسب و کار

اگر به فکر این هستید که یک کسب و کار و یا تجارتی را برای خود راه اندازی کنید، حتما باید توصیه هایی را در نظر داشته باشید. بدون راهنمایی نمی توانیدپیش بروید زیرا صد در صد گیج خواهید شد. حال در این مورد راهکارهایی را به شما معرفی می کنیم که می توانید از طریق آن یک کسب و کار کوچک را راه اندازی کنید.

کسب و کار

1. مواجهه با بهانه ها :

افراد زیادی در دنیا هستند که رویای راه اندازی یک کمپانی و تجارت را در سر می پرورانند اما هرگز این کار را انجام نمی دهند. دلیل آن هم وجود ترس ها و بهانه هایی است که به دلیل قبول نکردن مسئولیت ها دارند و در واقع برای شروع نکردن یک کار و راه اندازی نکردن یک تجارت می توان هزاران دلیل آورد. رئیس بودن می تواند ترسناک هم باشد که در بیشتر موارد، صاحبان تجاری ازخطرات این کار می ترسند اما باید بهانه های خود را شناسایی کرده و درصدد رفع آن ها بربیایید. این بهانه ها مانند یک سرعت گیر عمل می کنند و باید یک بار دیگر علایق خود را برای راه اندازی تجارت مرور کنید و راه حلی را برای کنار گذاشتن افکار منفی بیابید.

2. هر چیزی را جذب کنید :

به چیزهایی که از خانواده ، دوستان، متخصصان یا حتی خودتان می شنوید ، گوش دهید.

در واقع باید افکار بکر دیگران را بقاپید و سعی کنید که ایده هایی را که به دستتان می رسد را در ذهنتان به مرحله اجرا برسانید. تمام منابعی که دارید را یادداشت کنید تا به موقع از آن ها استفاده کنید.

زمانی که از شروع کار تجاری خود به دیگران خبر می دهید ، زبان بدن آن ها را به خاطر بسپارید. ببینید که سعی دارند شما را تشویق کنند یا در کار تان کار شکنی کنند ؟

حتما از آن ها بخواهید که با شما صادق باشند و ایده های خود را مطرح کنند. قدرت توصیه ها و نظرات دیگران را هرگز فراموش نکنید زیرا این افراد از دید یک مشتری نظر می دهند.


3. یک راه حل بیابید :

به جای این که فقط به این فکر کنید که چه چیزی بفروشید ، به راه حل های ممکن هم فکر کنید . زمانی که تجارت شما توانایی حل مشکلات را داشته باشد ، در جذب مشتری موفق تر عمل خواهد کرد ، مثلا ببینید که فلان تجارت چه مشکلی را در محصولاتش دارد و شما سعی کنید که این مشکل را برطرف کنید و یا از به وجود آمدن آن جلوگیری کنید.

4. ساده بگیرید :

اکنون برای خلق یک تجارت ، ایده خاصی را در سر دارید که باید برای اجرای آن دست به اقدام بزنید . در وهله اول باید تجملات و زرق و برق ها را کنار بگذارید و در عوض اجناس خود را ارزان تر بفروشید و به عنوان صاحب یک تجارت و یک فرد تازه کار، سعی کنید که کیفیت خوب را در عین سادگی عرضه کنید و نیازها و انتظارات مشترین را نیز با دقت برآورده سازید و به ان ها بی توجهی نکنید.

ویژگی های بلامصرف و اضافی را از محصولات خود حذف کنید و باعث نشوید که مشتری شما کم شود.

5. هزینه ها را برآورد کنید :

زمانی که یک تجارت را راه اندازی می کنید، باید به ارزش آن و هزینه های موجود فکر کنید ، مثلا هزینه هایی مثل محل کار، اجاره ، تهیه لوازم و مواد، بازاریابی و . . . . هزینه های غیر منتظره را نیز در حین کار در نظر داشته باشید. از بودجه شخصی نیز غافل نشوید و به این فکر کنید که برای زندگی به چه مقدار پول نیاز دارید که می تواند خرج اجاره خانه ، سلامت ، غذا ، بنزین و ... را پاسخ گو باشد. حال بعد از در نظر گرفتن همه این موارد می توانید، یک بودجه تجارتی ایجاد کنید و حتی می توانید روی وام بانکی نیز حساب کنید و تصمیم عاقلانه تری اتخاذ کنید.

6. خودتان را بدون هیچ پولی تصور کنید :

هیچ پولی یعنی کاملا صفر ، در بین کار ممکن است اتفاقات زیادی رخ دهد که در آن زمان ها هیچ پولی نداشته باشید. این اتفاق برای بسیاری از صاحبان تجاری رخ داده است و کاملا طبیعی می باشد.

به منبع درآمد کنونی خود فکر کنید و این که از شغل کنونی خود چه درآمدی دارید ؟ چقدر طول می کشد تا منبع درآمدی شما ته بکشد ؟ چه اتفاقات غیر منتظره ای ممکن است در این راه اتفاق بیافتد ؟ خودتان را برای هر گونه شرایط این چنینی آماده کنید تا راحت تر به مقابله با آن بپردازید.
مشاوره راه اندازی کسب وکار09196029351
مشاوره راه اندازی کسب وکار09196029351
مشاوره راه اندازی کسب وکار09196029351
توسط نویسنده کتاب حقوق بین الملل کسب وکار
مشاوره راه اندازی کسب وکار09196029351



اصول کسب و کار

7. هم بسازید و هم به دست آورید :

اگر می خواهید که یک بیزینس کوچک را راه اندازی کنید ، شغل کنونی خود را از دست ندهید. این پروسه به زمان نیاز دارد و سعی کنید تا تجارت خود را مرحله به مرحله پیش ببرید.

به عنوان یک فرد تازه کار برای درآمد زایی نیاز به زمان بیشتری دارید و در واقع شما باید زمان بیشتری را صرف این کار کنید.

8. در مورد تجارت خود صحبت کنید :

یکی از چالش هایی که صاحبان تجارت با آن مواجه هستند ، این است که نمی دانند باید از کجا فروش را شروع کنند . شاید به اشتراک گذاشتن عقاید و سوال کردن از دیگران کمی برایتان وحشتناک باشد ، مخصوصا این که نو پا نیز می باشید . باید ترس خود را از نظر و عقاید دیگران نسبت به تجارت خود کنار بگذارید و اگر نتوانید مشتریان را متقاعد کنید که از شما خرید کنند و کمپانی شما را حمایت کنند ، قطعا با شکست مواجه خواهید شد.

پس تنها راه ممکن این است که با افراد مجرب در این زمینه صحبت کنید و سوالات خود را بپرسید. قطعا این کار راحت نیست امااعتمادبه نفس خود را حفظ کنید و درصدد رفع مشکلات بربیایید.

9. در مورد قوانین شروع تجارت اطلاعات کسب کنید :

شروع یک کار جدید و یک تجارت نو هیجان انگیز خواهد بود اما رعایت قوانین همیشه کسل کننده و سخت است . به هر حال محبور هستید که این قوانین را بدانید و به آن ها عمل کنید. یکی از قوانین مهم ، ایجاد یک سیستم حسابداری است که باید طبق قوانین پیش برود. پرداخت کردن مالیات نیز یکی از اصلی ترین ها می باشد و قوانین مربوط به حقوق کارمندان نیز جزء مهم ترین ها می باشد.

به طور کلی قوانین موجود بستگی به نوع تجارت شما دارد که اطلاع از آن ها یک امر واجب و ضروری است.

10. بین دانایی و اشتیاق خود تعادل برقرار کنید :

یکی از مهم ترین عوامل موفقیت در تجارت ، اشتیاق برای به اجرا در آوردن ایده های تجاری است. اشتیاق در این امر می تواند پروسه رشد تجاری فرد را فراهم کند اما اجازه ندهید که این شور و اشتیاق بیش از حد به شما غلبه کند و روی تصمیمات شما تاثیرگزار باشد.

اشتیاق و انگیزه می تواند شما را به جلو ببرد اما علم و دانایی شما را به مسیر درست هدایت می کند ، پس تحقیق کردن را فراموش نکنید.

شروع یک تجارت و یک کار جدید مانند راندن یک ماشین است که اشتیاق و انگیزه مانند بنزین عمل می کنند و ذهن کنترل گر شما مانند فرمان ماشین و هدایت گر آن است.

کسب و کار موفق

1. خود را ارزیابی کنید.

بیایید با ابتدایی ترین سؤال شروع کنیم:چرا می خواهید یک تجارت شروع کنید؟

بیایید با مهم ترین سوال شروع کنیم:چرا می خواهید یک کسب وکار را آغاز کنید؟ از این سوال برای این که چه نوع کسب وکار می خواهید را آغاز کنید استفاده کنید.

در این هنگام از خودتان سوالات بیشتری بپرسید تا به شما کمک کنند تا با نوع کسب و کاری که می خواهید شروع کنید بیشتر آشنا شوید و آنچه که لازم است داشته باشید.

این سوالات شامل:

چه مهارت هایی دارید؟

شور و اشتیاق تان در کجا نهفته است؟

حوزه تخصص شما کجاست؟

چقدر می توانید هزینه کنید؟

چقدر سرمایه لازم دارید؟

آیا شما حاضر هستید یک کارآفرین باشید؟

هنگام پاسخ گویی به این سوالات با خود صادق باشید چرا که این صداقت یک پایه برای هر کاری که شما را به سمت جلو حرکت می دهد، ایجاد می کند

به یک ایده کاری فکر کنید:

آیا شما یک ایده کاری کاملا متفاوت دارید؟

داشتن ایده اصلی ترین گام برای شروع است در این زمینه نکاتی داریم که شامل :

گام بعدی را از خود بپرسید :

چه تکنولوژی یا پیشرفتی به زودی معرفی می شود و چگونه آن چشم انداز کسب وکار را آنطور که می شناسید تغییر خواهید داد؟ می توانی از این تغییر جلوتر بروید ؟

مهارت هایتان را وارد زمینه جدید کنید:این کاری است که بسیاری از شرکت ها و صنایع همیشه انجام می دهند در این موارد، چشم اندازهای جدید می تواند تفاوت ها را ایجاد کند.

از روش بهتر، ارزان تر و سریع تر استفاده کنید :آیا ایده تجاری شما جدید نیست؟ اگر اینطور است، درباره پیشنهادها فعلی فکر کنید و بر روی نحوه ایجاد چیزی بهتر، ارزان تر یا سریع تر تمرکز کنید.

پس وارد جامعه شوید با افراد متفاوت گفت و گو کنید و از آن ها سوالاتی در این زمینه بپرسید، از کارآفرینان دیگر مشاوره بگیرید، ایده های تحقیق آنلاین را بررسی و یا از هر روشی که برای شما مناسب تر است استفاده کنید.

کسب و کار

تحقیقات بازاریابی انجام دهید :

کسی دیگری است که مشابه کار شما را داشته باشد ؟ اگر نه،آیا دلیل قانع کننده ای برای شروع این کار دارید؟

پیشنهاد می شود درباره رقبای احتمالی و یا شرکای خود در بازار تحقیق کنید چرا که این کار اهدافی را که باید برای تحقیقات خود تکمیل شوند را تجزیه و تحلیل می کند.

سه مورد از معمول ترین اشتباهات که در تحقیق بازاریابی صورت می گیرد عبارتند از:

استفاده از تحقیقات ثانویه.

استفاده فقط از منابع آنلاین.

فقط انتخاب افراد آشنا.

بازخورد بگیرید :

اجازه دهید که افراد با محصول یا سرویس شما تعامل داشته باشند و از نظرات آنها مطلع شوید چرا که نظرات متفاوت می تواند به شما کمک کند.

یکی از آسان ترین روش ها برای استفاده از بازخورد این است که بر رویکرد "راه اندازی ناب" تمرکز کنید این رویکرد ، سه اصل دارد نمونه سازی، آزمایش و راه اندازی.

برای کنترل بازخوردها در این متن مواردی را به شما معرفی می کنیم :

صبر داشته باشید! مغز شما احتمالا هنگام دریافت بازخورد در حالت هیجان زده خواهد بود و ممکن است به نتایج بدی برسد ، مدتی صبر کرده و آنچه را که به عنوان یک بازخورد شنیده اید در ذهن خود تحلیل کنید.

با "تشکر" شروع کنید. افرادی که به شما بازخورد منفی می دهند انتظار ندارند که از آن ها تشکر کنید، اما انجام این کار باعث می شود که آن ها به شما احترام بگذارند و آن ها را تشویق به صداقت در آینده کنید.

به دنبال حقیقت باشید. اگر کسی ایده ای را دوست نداشته باشد، این به آن معنا نیست که از تمام چیزهایی که گفته اید، نفرت دارد. به یاد داشته باشید که این افراد در تلاش برای کمک هستند، و ممکن است فقط به یک مشکل یا راه حل کوچک تر اشاره کنند که باید بیشتر به آن توجه کنید.

الگوها را دنبال کنید. اگر نظرات را می شنوید وقت آن است که به آنها توجه کنید.

با کنجکاوی گوش دهید. برای جلب نظر مشتری یک شنونده خوب باشید

سوال بپرسید. با سوالات خود متوجه شوید که چرا کسی چیزی را دوست دارد یا دوست ندارد.

راه اندازی کسب و کار

برنامه کاری خود را بنویسید:

برنامه کاری مشخص می کند چگونه کسب وکار شما از زمان شروع به بعد تکامل پیدا می کند.

به امور مالی رسیدگی کنید:

راه های مختلفی برای رسیدن به منابعی وجود دارد که شما برای شروع کسب وکار به آن نیاز دارید. چند مورد از بهترین روش ها برای تامین مالی کسب وکار را به شما توصیه می کنیم :

درخواست کمک هزینه از فامیل یا دوستان، پیداکردن یک گروه سرمایه گذار ،مذاکره با یک شریک استراتژیک یا مشتری ،درخواست تسهیلات و وام از بانک

محصولات و خدمات خود را ارتقا دهید :

نکته مهم این مقاله این است که زمانی که شما در واقع محصول را شکل می دهید، باید بر روی دو چیز تمرکز کنید:سادگی و کیفیت. بهترین گزینه شما لزوما این نیست که ارزان ترین محصول را بسازید، حتی اگر هزینه تولید را کاهش دهد. هم چنین شما باید مطمئن شوید که محصول به سرعت توجه کسی را جلب می کند.

تیم خود را تکمیل کنید :

برای اینکه کسب و کار خود را رونق دهید، باید مسئولیت ها را تقسیم بندی کرده و به افراد دیگر واگذار کنید برای انجام این کار شما به یک تیم نیاز دارید.

کسب و کار

یک مکان مشخص تعیین کنید :

این می تواند به معنای یک دفتر یا یک فروشگاه باشد. اولویت های شما بسته به نیاز متفاوت است، اما در اینجا چند مورد اساسی وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

سبک عملکرد،جمعیت،دسترسی به پارکینگ نزدیکی به دیگر شرکت ها و خدمات،رقابت ، اجاره، خدمات رفاهی و دیگر هزینه ها

فروش را آغاز کنید :

صرف نظر از محصول و یا صنعت تان، آینده کسب وکار شما به درآمد و فروش بستگی دارد. استراتژی های مختلف فروش و تکنیک هایی که می توانید بکار گیرید وجود دارد، اما در اینجا چهار اصل را خواهیم گفت که باید به آن ها دقت کنید:

نه بشنوید و از آن بهره مند شوید:

درخواست تعهد کنید اما زورگویی نکنید از شنیدن "نه" نترسید و فروش را اولویت قرار دهید.

تجارت خود را توسعه دهید :

میلیونها روش برای رشد وجود دارد شما می توانید درکنار کارخود کسب وکار دیگری را به دست بگیرید، یک بازار جدید را هدف قرار دهید، و پیشنهادهای خود را گسترش دهید.

مشاوره راه اندازی کسب وکار09196029351

مشاوره راه اندازی کسب وکار09196029351
مشاوره راه اندازی کسب وکار09196029351

توسط نویسنده کتاب حقوق بین الملل کسب وکار
مشاوره راه اندازی کسب وکار09196029351


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

lastnews

مهدی طارمی در اینتر ماندنی شد

لیست بیمه شدگان فعال بیمه تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر

آشنایی خبرنگاران و اطلاع‌رسانی مناسب به مردم از فعالیت‌های صورت‌گرفته توسط شهرداری

پیام ،عکس وشعربرای تبریک روزمادرروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س)

جدول لیگ برتر بعد از شکست پرسپولیس در برابر مس رفسنجان

جزئیات تغییر ساعت کاری کارکنان تهران اعلام شد

تاریخ‌سازی پسران هاکی ایران در جهان+ اسامی

جدول لیگ برتر بعد از تساوی استقلال در برابر آلومینیوم

اولین گردهمایی کشوری اندیشکده ها و اندیشمندان در استان یزد

قنات قدیمی ترین مدل حکمرانی در سیستم های حاکمیتی ایران بوده است

شهروندان و همکاران صنعت آب را به مشارکت در پویش(دو درجه کمتر)دعوت کرد

کسب رده موفق توسط نمایندگی ولی فقیه در سپاه الغدیر استان یزد

نقش آفرینی ثبت احوال در تصمیم گیری های کلان با هشدارهای جمعیتی و ارائه آمارهای تحلیلی

هدف اصلی سازمان بهبودشبکه حمل و نقل شهری وگسترش ناوگان است

استان یزدرتبه اول کشوری را به لحاظ طرح‌های سرمایه‌گذاری بخش گردشگری دارد

برترین دروازه بان‌های سال 2024

قیمت خودرو امروز 27 آذر 1403 / خودرو چینی کله پا شد +جدول

حقوق کارمندان، بازنشستگان و سربازان تغییر کرد

اعضای هیات امنای خانه کتاب و ادبیات ایران منصوب شدند

رفع موانع و تسهیل گری زیست بوم استارتاپی استان

اقدامات اثرگذار درکاهش تلفات جانی درمحورهای مواصلاتی استان

سومین دوره لیگ برتر تیمی دارت کارگران کشور

شناسایی تعدادی از دانش آموزان توانمند از طریق تعریف طرح پژوهشی

جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویان دانشکده توسعه فناوری دانشگاه آزاد اسلامی: نگاهی به چالش‌های آموزش عالی

نماینده ی جدید مدیران مسئول درهیات نظارت برمطبوعات مشخص شد

اجرای طرح‌های پژوهشی، آموزشی ، مطالعاتی بین خانه فناور محیط زیست و پارک علم و فناوری یزد

یزدجزو پنج استان صنعتی کشور به لحاظ مصرف گاز است

اولین جشنواره سراسری هنرهای تجسمی دانشجویان به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد

نمایشگاه ثمره نوآوری و تلاش بی‌وقفه جوانان استان است

غذای سالم موجب سلامت جسم و روان می‌شود

خاک مظلوم‌ترین مولفه طبیعت که باید به آن توجه ویژه‌ای شود

اکنون شش هزار و 200 دانشجو در 107 مقطع تحصیلی از رشته‌های بهیاری و بهورزی درحال آموزش هستند

تأکید بر اهمیت الگوپذیری از شخصیت حضرت فاطمه زهرا (س)

بیمه «فرهنگ و هنر» عنوانی که از این پس اعضای صندوق اعتباری هنر و هنرمندان با آن بیمه می‌شوند

احداث ساختمان اداری آستان قدس رضوی به مساحت 2467/43 متر مربع در شهرستان بهاباد

سنددار شدن رودخانه ای به مساحت 2520 متر مربع در استان

اصلاح و بازسازی حدود 2 هزار متر از خط انتقال مجتمع آبرسانی امام حسین(ع)

بیماران نیازمند به خون را در فصل سرما از یاد نبریم

ثبت نام یک هزار و661 نفر برای شرکت در دوازدهمین آزمون فراگیر استخدامی دستگاه‌های اجرایی استان یزد

بیشترین خسارت پرداختی بیمه در استان مربوط به تصادفات است

کشف یک تن انواع مواد مخدر در محورهای ورودی یزد

امکان دریافت گواهی‌نامه مالکیت ملک در سامانه کاتب فراهم شد

ترویج فرهنگ اهدای خون در بین جوانان و بانوان و خانواده ها

مشارکت اکثر بهره‌برداران یزدی در سرشماری کشاورزی

توسعه اقتصادی استان با تمرکز بر مسائل زیست محیطی،حفظ منافع نسل‌های آینده

تدوین استاندارد در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد

برنامه‌های هفته پژوهش و فناوری استان تشریح شد

گامی موثردر حوزه شرکت‌های مرتبط با هوش مصنوعی

برگزاری اولین همایش استانی الگوی حکمرانی تمدنی علم و فناوری در دانشگاه یزد

برگزاری اولین رویداد ورزشی کشوری در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه یزد