شرایط جدید بازنشستگی کارکنان باقراردادمعین + جزئیات
حقوق،وقوانین ومقررات بیمه
بزرگنمایی:
سازمان اداری و استخدامی کشور با انتشار یک بخشنامه جدید، شرایط بازنشستگی کارکنانی که با قرارداد کار معین در دستگاههای اجرایی مشغول به کار هستند را مشخص کرده است. این بخشنامه، تغییراتی را در روند و شرایط بازنشستگی این دسته از کارمندان ایجاد میکند.
به گزارش تاج پرس به نقل ازاقتصادصددر بخشنامهای که به تازگی توسط معاون حقوقی، مجلس و استانها ارسال شده است، به اطلاع میرساند که پس از مذاکرات با مدیران محترم سازمان تامین اجتماعی در خصوص وضعیت کارکنان با قرارداد کار معین در دستگاههای اجرایی، که طبق سوابق بیمهپردازی درخواست بازنشستگی دارند، مقرر گردیده است که این دسته از کارکنان میتوانند با توجه به دستورالعملهای جدید، روند بازنشستگی خود را آغاز کنند.
در این راستا، تصویر نامه شماره 4543/1403/7100 مورخ 08/08/1403 از اداره کل حقوقی سازمان تامین اجتماعی و همچنین تصویر دادنامه 615117 مورخ 10/03/1402 هیئت تخصصی کار، بیمه و تأمین اجتماعی دیوان عدالت اداری، به پیوست ارسال شده است.
مهمترین نکته در این بخشنامه این است که طبق رأی هیأت محترم دیوان عدالت اداری، بازنشستگی کارکنان قرارداد کار معین دستگاههای اجرایی بر اساس ماده (103) قانون مدیریت خدمات کشوری، با توجه به سوابق بیمهپردازی دولتی و غیردولتی آنان، قابل پیگیری است. بنابراین، دستگاههای اجرایی میتوانند پس از ارسال درخواست بازنشستگی از سوی کارکنان، سوابق بیمهپردازی دولتی و غیردولتی آنان را به سازمان تامین اجتماعی ارسال کنند تا این سازمان در چارچوب مقررات، اقدام لازم برای صدور حکم بازنشستگی و اعلام تاریخ ترک کار را انجام دهد.
این اقدام باعث تسهیل فرآیند بازنشستگی کارکنان میشود و دستگاههای اجرایی را قادر میسازد تا با هماهنگی با سازمان تامین اجتماعی، سوابق کامل بیمهای را به عنوان سابقه قابل قبول برای بازنشستگی در نظر گیرند و گامهای لازم را در این زمینه بردارند.
- يکشنبه ۲۰ آبان ۱۴۰۳ - ۰۷:۲۷:۰۷
- ۱۶ بازدید
- منبع: اقتصادصد